eKasa
Finančná správa pripravila projekt online napojenia všetkých pokladníc na portál finančnej správy eKasa. Kým doteraz mali podnikatelia možnosť vybrať si napojenie na systémy finančnej správy (v podobe VRP) dobrovoľne, po novom bude pripojenie na finančnú správu povinné. Z elektronických registračných pokladníc (ERP) sa stanú online registračné pokladnice (ORP). Podnikateľom sa však rozšíria možnosti: pokladnicou bude môcť byť nielen klasická ERP, ale aj tablet, mobil, počítač či VRP.
Skratky, vysvetlivky:
eKasa - prostredie zriadené finančným riaditeľstvom, ktoré slúži na evidenciu dátových správ zasielaných prostredníctvom pokladnice e-kasa klient,
VRP - virtuálna registračná pokladňa,
ERP - elektronická registračná pokladňa (od 1.7.2019 zaniká),
ORP - on-line registračná pokladňa (súbor pokladničného programu, chráneného dátového úložiska, hardverových prostriedkov, ktoré zabezpečujú komunikáciu so systémom e-kasa prostredníctvom integračného rozhrania)
Postup vytvorenia dokladu od 1.7.2019:
0. identifikácia kupujúceho (nepovinná)
1. Zaevidovanie dokladu v úložisku eKasy
2. Pridelenie unikátneho identifikátora
3. Vytlačenie dokladu kupujúcemu
Ďalšie možnosti projektu eKasa:
Čo bude treba urobiť pred 1.7.2019?
1. VRP automatický prechod, sú súčasťou eKasa klienta
2. ERP:
a) úprava existujúcich elektronických pokladníc o modul komunikácie s finančnou správou
b) inštalácia certifikovaného pokladničného programu
c) vytvorenie chráneného dátového úložiska (pokiaľ nie je súčasťou fiškálnej pamäte)
d) požiadanie daňového úradu o kód pokladnice e-kasa klient pre každú pokladnicu
e) vyplnenie identifikačných údajov v e-kasa zóne
f) ...